سلامت

بی حسی در این قسمت های بدن را جدی بگیرید

بی حسی در بدن معمولا علامت بیماری در بدن است، بنابراین بهتر است این علائم را جدی بگیرید و به دنبال درمان باشید.

 

به گزارش پایگاه خبری تیترچی، احساس درد در قسمتی از بدن معمولاً علامت حادثه ای است که باید از نظر پزشکی مورد توجه قرار گیرد.

ایسکانیوز در خبری نوشت: بی حسی هم می تواند شرایطی باشد که باید به آن توجه کرده و پیگیری کنید تا دچار بحران بزرگی نشوید. در این قسمت قصد داریم در مورد نوعی بی حسی در بدن صحبت کنیم که حتما باید پیگیری شود.

بی حسی بازوها را جدی بگیرید

در واقع، بی حسی یا نوروپاتی موقت نیاز به مراجعه اضطراری به پزشک دارد. شناخت علائم خطرناک آن و جدی گرفتن آن بسیار مهم است. اگر متوجه بی حسی در صورت خود شدید، برای جلوگیری از سکته باید فورا به دنبال درمان باشید. بی حسی در بازوها همچنین می تواند نشانه ای از حمله قلبی یا سکته مغزی باشد که آن هم به دلیل فشار خون بالا ایجاد می شود.

بی حسی در کشاله ران و ران ها خطرناک است

اگر در این ناحیه احساس بی حسی کردید، حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید. کارشناسان بر این عقیده اند که اگر در کشاله ران، قسمت داخلی ران یا محل برخورد دو ران احساس بی حسی کردید و احساس کردید که در آن قسمت احساسی ندارید، باید به پزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است نشانه یک اختلال نادر به نام سندرم دم اسبی باشد.

این سندرم نیاز به مراجعه به پزشک و گاهی جراحی ستون فقرات دارد و زمانی اتفاق می‌افتد که دسته‌ای از اعصاب پشت ستون فقرات آسیب دیده یا تحت فشار قرار می‌گیرند که وظیفه ارسال پیام بین مغز و ساق پا را بر عهده دارند. فشار در این نواحی باعث آسیب عصبی و فلج پا می شود. البته ممکن است زندگی شما را تهدید نکند، اما ممکن است در درازمدت به بدن شما آسیب دائمی بزند و به طور کلی کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

برخی از بیماری های ستون فقرات می توانند باعث این سندرم شوند. شایع ترین علل آن؛ پارگی دیسک در طناب نخاعی باعث باریک شدن کانال نخاعی و ایجاد عفونت یا التهاب می شود. همچنین ممکن است به دلیل تصادف رانندگی یا پرتاب شدن اتفاق بیفتد. در موارد نادر، به دلیل نقص جنین نیز رخ می دهد.

مراقب علائم دیگر نیز باشید

علاوه بر بی حسی در این ناحیه؛ به عنوان مثال در محل اتصال کشاله ران، افرادی که از سندرم دم اسب رنج می برند ممکن است گزگز یا گزگز بدن داشته باشند. ضعف یا درد شدید در ناحیه کمر، مشکل در راه رفتن، عملکرد نامناسب روده یا مثانه، یا مشکلات جنسی ناگهانی که همگی نیاز به مراجعه به پزشک دارند و زندگی فرد را تا 48 ساعت تهدید می کنند.

233217

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا