سلامت

بهترین مواد غذایی برای تامین ویتامین B12

بهترین مواد غذایی برای تامین ویتامین B12

بهترین مواد غذایی برای تامین ویتامین B12

مواد غذایی حاوی B12 کدامند؟

به گزارش خبرآنلاین، B12 در طیف گسترده‌ای از مواد غذایی حیوانی یافت می‌شود زیرا باکتری‌های روده آن را تولید می‌کنند و سپس طی زمان در بافت ماهیچه‌ای بیشتر حیوانات گیاه‌خوار مانند ماهی، گاو، مرغ و … انباشته می‌شود. ب۱۲ از طریق مواد غذایی حیوانی مانند گوشت یا محصولات لبنی دریافت می‌شود.

B12 در برخی از منابع گیاهی ازجمله برخی قارچ‌ها هم وجود دارد. اما این مقدار برای گیاه‌خواران کافی نیست و با تایید کمبود ویتامین B12 پس از آزمایش، باید این کمبود را از طریق غذاهایی مانند غلات و شیرهای گیاهی یا مکمل‌ها جبران کرد.

ایسنا به گزارش ایندیپندنت نوشت: به گفته «کاتی دنهی»، داروساز و محقق مکمل‌های غذایی و پروفسور دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، برخی از افراد مانند مبتلایان به اختلال خودایمنی «‌کم‌خونی حاد»، کسانی که نمی‌توانند B12 جذب  کنند و افرادی که داروهای کاهش اسید معده بدون نسخه مانند فاموتیدین مصرف می‌کنند، با کمبود ویتامین B12 مواجه‌اند.

توصیه متخصصان این است که برای برطرف کردن کمبود ویتامین B12 از طریق مکمل‌ها به متخصص یا پزشک مراجعه کنید و از خرید محصولات ارزان و بدون برچسب خودداری کنید. ویتامین B12 را می‌توان به شکل مولتی‌ویتامین‌ها، مکمل‌های ب‌کمپلکس و قرص‌های زیرزبانی تهیه کرد. همچنین بسته به نیاز افراد، ویتامین B12 به‌شکل‌های تزریقی، اسپری بینی یا سرم نیز تجویز می‌شود.

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا