ورزشی

بهترین‌های هفته ۲۸ لیگ برتر؛ به رنگ سرخ!/ مدافعی که در ۱۵ دقیقه همه کارهای یک مهاجم را انجام داد

هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر، شاهد یک بازی جذاب و تغییر در رنگ صدر جدول بود.

در سال‌های اخیر دیدارهای سه هفته پایانی هر فصل به صورت همزمان برگزار می‌شود تا تیم‌ها در جنگ قهرمانی و بقا در شرایط عادلانه و یکسان به میدان بروند. هفته بیست و هشتم اولین هفته از این سه گانه پایانی فصل بود و چه حوادثی که در پی نداشت. هر ۸ مسابقه این هفته روز جمعه چهارم خرداد ماه در شهرهای مختلف برگزار شد. با یک هماهنگی که همه دیدارها راس ساعت ۱۹:۴۵ آغاز شود و حتی برای شروع نیمه دوم نیز شاهد بودیم که در شهرهای مختلف این همزمانی وجود داشت که جای تقدیر دارد.

در تهران پیکان مقابل تراکتور به تساوی بدون گل رسید. تیم مطهری باز هم گل نخورد اما با این مساوی و با توجه به پیروزی سپاهان فاصله تیم‌های چهارم و سوم جدول به ۳ امتیاز رسید. عنایتی بازی رفت را به خمس باخته بود. سپاهان در اصفهان با دو گل هوادار را برد، در همان نیمه اول و در حالی که بازی رفت در تهران ۵ گل به تیم هوادار زده بود. هوادار که در آخرین بازی قبل از این در جام حذفی ۵ گل از گل گهر دریافت کرد. سپاهان با این پیروزی جایگاه خود در رتبه سوم را تثبیت کرد.

ملوان در ادامه ناکامی‌های اخیر باز هم در خانه با یک گل باخت. مس با این پیروزی دوباره به رتبه سوم جدول دور برگشت رسید، پشت سر پرسپولیس و استقلال تا کارنامه درخشان نوید کیا بهتر شود. قوی سپید هم در ۶ مسابقه اخیر تنها دو مساوی یک – یک داشته و چهار شکست با اختلاف یک گل! در آبادان جدال حساس تیم انتهای جدول مقابل شمس آذر به تساوی ۲-۲ انجامید. در این مسابقه تا دقیقه ۱۳ تیم مهمان ۲-۱ پیش افتاد و صنعت نفت در وقت‌های تلف شده بازی به گل مساوی رسید تا کماکان با ۲۱ امتیاز در رتبه شانزدهم بماند. گل گهر در خانه ۳-۲ مغلوب آلومینیوم شد. از معدود مسابقات این هفته که نتیجه و امتیازش تاثیری در سرنوشت دو تیم نداشت و تنها به خاطر اعتبار بازی کردند. یک مسابقه برای درخشش جوانان هر دو تیم…

فولاد در اهواز بالاخره طلسم نبردن را شکست و با یک گل ذوب آهن را برد. عبدالله ویسی در هشتمین بازی روی نیمکت فولاد اولین سه امتیاز را گرفت و به عدد ۲۵ رسید تا با امیدواری بیشتری برای بقا به دو بازی پایانی فکر کند. بالاخره در دو بازی حساس استقلال و پرسپولیس و رقابت بر سر جام قهرمانی در قائمشهر و تهران این دو تیم قرمزپوش بودند که به نتیجه دلخواه رسیدند. در ورزشگاه وطنی، استقلال بدون گل مقابل نساجی متوقف شد تا ساکت الهامی تیمش را به امتیاز ۲۶ برساند. با توجه به نتایج دیگر تیم‌های قعرنشین شانس بقای نساجی به بالاترین سطح خود در هفته‌های اخیر برسد.

استقلال هم که با توجه به نتیجه نیمه اول بازی آزادی به این مساوی راضی بود، بعد از سوت پایان داور متوجه شد صدر جدول را از دست داده است چرا که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی نیمه اول با سه گل مغلوب استقلال خوزستان شد و نیمه دوم ۴ بر ۳ بازی را برد. استقلال خوزستان در امتیاز ۲۲ باقی ماند تا در پله پانزدهم به همراه صنعت نفت، اصلی‌ترین کاندیداهای سقوط به لیگ آزادگان باشد. پرسپولیس هم ۶۲ امتیازی شد و با توجه به توقف استقلال در امتیاز ۶۱ بالاخره به صدر جدول رسید…

تیم هفته: پرسپولیس

در تاریخ لیگ برتر سابقه نداشت که پرسپولیس با سه گل در نیمه اول شکست خورده به رختکن برود، آن هم در ورزشگاه آزادی پیش چشم هوادارانش در حساس‌ترین روزهای فصل که کورسی سرنوشت ساز با استقلال برای قهرمانی دارد. پرسپولیس در تمام هفته‌های اخیر باید می‌برد تا شانس قهرمانی‌اش زنده بماند و این هفته تیم بودن و روحیه برنده را به بهترین شکل معنا کرد. قرمزها باخت سه گله را در نیمه دوم و تنها ظرف ۱۵ دقیقه پایانی با یک پیروزی شیرین عوض کردند.

مربی هفته: اوسمار ویرا (پرسپولیس)

یک مربی برای تاثیرگذاری در یک مسابقه ابزاری دارد که معمولا مربیان وطنی ما از آنها در طول بازی استفاده نمی‌کنند. مرد برزیلی در این مسابقه این هفته به بهترین شکل جایگاه سرمربی را تعریف کرد.

او در ترکیب اولیه همان ابتدا مدافع ملی پوش گرجستانی خود را از دست داد. تیمش سه گل دریافت کرد و تماشاگران شعار دادند اما خودش را نباخت و با سه تعویض بین دو نیمه روند بازی را عوض کرد. از همه مهمتر تغییر تاکتیکی درون زمین بود که به طور مشخص نتیجه بازی را یک بازیکن عوض کرد!

ستاره هفته: محمدحسین کنعانی زادگان (پرسپولیس)

این هفته بازیکنان درخشان کم نداشتیم. رامین رضاییان یک گل استثنایی زد، شهریار مغانلو هم به رکورد گل‌هایش در صدر جدول گلزنان افزود. میثم تهی دست زننده هر دو گل صنعت نفت بود و رضا جبیره هم در سیرجان دبل کرد تا تیم میهمان برنده شود. علیرضا کاظمی بازیکن جوان استقلال خوزستان در یک نیمه دو گل به بیرانوند زد اما بدون تردید ستاره این هفته مدافع ملی پوش پرسپولیس بود.

کنعانی‌زادگان که دو زوج خود را مصدوم می‌بیند، به تنهایی در نیمه اول بار دفاعی پرسپولیس را به دوش کشید و البته که تیمش سه گل از مهمان خورد. او در نیمه دوم به خط حمله رفت و یک تنه نتیجه بازی را عوض کرد. ابتدا با خونسردی پنالتی را به گل تبدیل کرد، سپس پاس گل دوم را به اسماعیلی فر داد. بعد از آن یک ضربه سر او به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و در وقت‌های تلف شده ضربه او را دروازه‌بان برگرداند تا در ریباند اورونوف گل پیروزی پرسپولیس را بزند.

در تاریخ لیگ برتر خیلی کم پیش آمده که یک بازیکن به این شکل و تا این حد در نتیجه یک بازی بزرگ تاثیرگذار باشد. کنعانی‌زادگان در یک مسابقه و در ۱۵ دقیقه همه کارهای ممکن برای یک گلزن را انجام داد آن هم به عنوان یک مدافع!

تیم منتخب هفته ۲۸

۴-۳-۳

دروازه‌بان: لوان پولی (نساجی)

دفاع راست: رامین رضاییان (سپاهان)

دفاع چپ: میثم تهی دست (صنعت نفت آبادان)

دفاع میانی: محمدحسین کنعانی زادگان (پرسپولیس)

دفاع میانی: موسی کولیبالی (فولاد)

هافبک راست: علیرضا کاظمی (استقلال خوزستان)

هافبک چپ: مهدی لموچی (آلومینیوم)

هافبک میانی: احمدرضا زنده روح (گل گهر)

وینگر راست: جواد آقایی‌پور (استقلال خوزستان)

وینگر چپ: رضا جبیره (آلومینیوم)

مهاجم نوک: شهریار مغانلو (سپاهان)

منبع خبر ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا