فرهنگ و هنر

بزرگداشت «جواد جواهری» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران؛ آیین یادبود و بزرگداشت هنرمند فقید «جواد جواهری» روز سه‌شنبه یکم آبان‌ماه ساعت ۱۶ با حضور چهره‌های موسیقی و جمعی از شاگردان استاد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
در این آیین محمد منتشری، سهیل محمودی و علیرضا پورامید به سخنرانی خواهند پرداخت و در بخش‌های مختلفی از مراسم، کلیپ و آثار صوتی زنده‎یاد جواد جواهری پخش می‌شود.
همچنین در چند بخش مختلف ساز و آواز توسط هنرمندان: سروش یغمایی (تار) و محمد فرزین ذوالقدر (آواز) / پرهام صرافی (تار) و علی میرمشهوری (آواز) / علی خصوصی ثانی (تار) و محسن جواهری (آواز) / فریبرز مصطفوی (تار و آواز) اجرا خواهد شد.
جواهری متولد ۱۳۲۴ میانه، فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی، خواننده و نوازنده چیره‌دست و باسابقه تار و سه تار و مدرس موسیقی و آواز است. او آواز را نزد اساتیدی چون بنان و قوامی آموخت و تار را  نزد استاد بزرگ علی اکبر شهنازی فرا گرفت؛ ایشان در ادامه از محضر اساتیدی چون ابوالحسن صبا، علی تجویدی، حسین کسایی، لطف‌الله مجد، نورعلی‌خان برومند، مشحون و علی‌اصغر بهاری نیز بهره‌مند شد. جواهری در رادیو و تلویزیون با بزرگانی چون مهرتاش و حنانه سالیان متمادی همکاری داشت.
این هنرمند فقید در برنامه‏‌های متعدد هنری جامعه باربد و برنامه‏‌های رادیویی مثل «صفای دل »، «جنگ جوان» و… همکاری کرد و از آن به بعد در بسیاری از کنسرت‌‏ها به مناسبت‏‌های مختلف اعیاد مذهبی و جشن‌‏های ملی و کمک به انجمن‏‌ها و مؤسسات خیریه و علمی و فرهنگی شرکت کرده است.
حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

۵۷۵۷

خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا