سلامت

بدترین کاری که موقع بی‌خواب شدن در نیمه‌شب انجام می‌دهیم

بدترین کاری که موقع بی‌خواب شدن در نیمه‌شب انجام می‌دهیم

بدترین کاری که موقع بی‌خواب شدن در نیمه‌شب انجام می‌دهیم

بیشتر افراد وقتی نیمه‌های شب از خواب بیدار می‌شوند،‌ تلاش می‌کنند هرطور شده دوباره به خواب روند و این اقدام از نظر متخصصان خواب بدترین کاری است که تقریبا همه ما انجام می‌دهیم. اما در این مواقع باید چه کرد؟

نادیا زکالوند: هیچ چیز بدتر از این نیست که تمام روز را به انتظار خواب خوب و آرام شبانه بگذرانید، اما نیمه‌های شب به‌دلیلی از خواب بیدار شده و دوباره خواب‌تان نبرد. اتفاقی که در این مواقع می‌افتد تلاش بیهوده برای دوباره خوابیدن است و این تجربه‌ای است که بیشتر مردم سراسر جهان در آن مشترک هستند. البته برخی از افراد می‌توانند سریع به سرزمین خواب و رویا برگردند، اما بیشتر مردم معمولا تا صبح بیدار می‌مانند.

متخصصان خواب می‌گویند، برای اینکه تمام خواب شبانه را از دست ندهید، نباید برای خوابیدن تلاش کنید. در واقع انجام دادن برعکس این کار بهتر است. زیرا سعی در خوابیدن، درحالی‌که خواب‌تان نمی‌آید، چرخه خواب‌تان را بهم زده و اوضاع را بدتر می‌کند و به‌مرور از کیفیت خواب‌تان می‌کاهد. بنابراین شرایط بی‌خواب شدن را بپذیرید و در برابر بیداری مقاومت نکنید.

بدترین کاری که موقع بی‌خواب شدن در نیمه‌شب انجام می‌دهیم

بررسی‌های محققان مدرسه پزشکی «جان هاپکینز» درباره خواب نشان داده است، در اینگونه مواقع به‌جای ماندن در رختخواب، مشغول کار دیگری شوید. درواقع حتی در رختخواب خود نمانید و مثلا کتاب بخوانید. باید به‌طور فیزیکی از جای خود بلند شده و کار دیگری انجام دهید. سپس وقتی احساس خواب‌آلودگی کردید، به رختخواب‌تان برگردید. اگرچه رها کردن رختخواب نرم و گرم سخت است، اما با این روش می‌توانید بخشی از خواب شبانه‌تان را نجات دهید و همچنین به‌تدریج کیفیت خواب‌تان را بالا ببرید.

درضمن در این مواقع هرگز به سراغ تلفن هوشمند یا کامپیوتر نروید، زیرا نور آبی نمایشگرها مغزتان را فریب داده و تصور می‌کند روز شده است و به ساعت بدن‌تان صدمه بیشتری وارد می‌کند.

منبع:

ladbible

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا