علم و فناوری

بازی‌های ویدئویی برای مغز مفید است؟

تجارت‌نیوز، گزارش می‌دهد:










لینک کوتاه کپی شد




بازی های ویدئویی دنیایی هیجان‌انگیز و سرشار از ماجراجویی را به گیمرها عرضه می‌کنند. با پیشرفت روزافزون تنوع، کیفیت و تعداد این بازی‌ها نگرانی‌ها در مورد این‌ها هم رو به افزایش بوده است. شاید از شنیدن این جمله تعجب کنید؛ بازی‌های ویدئویی می‌توانند قوای مغزی را تقویت کنند.


به گزارش تجارت‌نیوز، آکادمی‌های مربوط به طب کودکان زمان محدودی را جهت بازی با وسایل الکترونیکی برای کودکان توصیه می‌کنند. با این حال نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌کند کودکانی که بیش از بیست و یک ساعت در هفته وقت خود را با بازی‌های ویدئویی پر می‌کنند در تست‌های اندازه‌گیری کنترل تکانه و حافظه نسبت به غیر گیمرها عملکرد بهتری دارند. اسکن‌های مغزی حتی فعالیت بیشتری را در مناطقی از مغز که با تمرکز و حافظه مرتبط هستند در این دسته از کودکان نشان می‌دهد. اما مزایای بازی‌های ویدئویی چیست؟

تاثیرات بازی های ویدئویی بر مغز چیست؟

بازی های ویدئویی تاثیرات زیادی بر قوای مغزی ما می‌گذارند. برخی از این تاثیرات شامل افزایش ماده خاکستری مغر، تقویت مهارت‌های تعاملی، بهبود تمرکز و بهبود مهارت‌های شناختی می‌شود. امروزه کودکان می‌توانند با انجام بازی های مختلف به مهارت‌های بسیاری دست یابند و تمرین‌های مختلفی را انجام دهند.

در حالی که مزایای متعددی برای بازی‌های ویدئویی می‌توان شمرد، نباید از معایب آن چشم‌پوشی کرد. فاصله گرفتن از زندگی واقعی و خطر اعتیاد از رایج‌ترین ایرادات وارده به بازی‌های ویدئویی هستند. این دسته از فعالیت‌ها، مزایا و معایب متعددی به همراه دارد. بهترین رویکرد اما حفظ تعادل است. 

 

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.





منبع تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا