ورزشی

اینیستا: همیشه می‌خواستم در بارسلونا بازنشسته شوم/ تکرار آن دوره سخت است چون غیرقابل کنترل بودیم

آندرس اینیستا، اسطوره بارسلونا، اعلام کرد که علاقه داشت تا در این باشگاه بازنشسته شود.

آندرس اینیستا اسطوره فوتبال بارسلونا و تیم ملی اسپانیا امروز بصورت رسمی از مستطیل سبز خداحافظی کرد و مراسم خداحافظی وی از دنیای فوتبال امروز بعد ازظهر با حضور خانواده، مربیان و همبازیان سابقش برگزار شد.

اینیستا در ابتدای نشست خبری درباره حضور هانسی فلیک در بارسلونا گفت: امیدوارم که آقای فلیک بتواند سال‌های زیادی اینجا باشد، این یک نشانه عالی خواهد بود. من شک ندارم که کار او فوق‌العاده خواهد بود. من هنوز مربیگری را شروع نکرده‌ام اما هدف این است که بتوانم عنوان قهرمانی را کسب کنم.

توصیه به اینیستای جوان

احتمالاً اشتباهات زیادی مرتکب شده‌ام، اما به او می‌گویم کارهایی که انجام داده را تکرار کند. من چیزی را تغییر نمی‌دهم. کاری را که انجام دادم، انجام دادم چون آن لحظه احساس درستی داشتم.

دلیل بازنشسته نشدن در بارسلونا

بله، آن فینال جام حذفی مقابل سویا در سال ۲۰۱۸ فوق‌العاده بود، یکی از بهترین بازی‌هایی بود که تا به حال انجام داده‌ام. البته از خودم چنین سوالی پرسیدم. ایده‌ام همیشه این بود که در بارسا بازنشسته شوم، اما شرایط به این معنی است که ما باید تصمیم بگیریم، بارسا همیشه به شما نیاز دارد که ۳۰۰ درصد از توان خود را بگذارید و من احساس کردم که دیگر اینطور نیستم.

بازگشت به بارسلونا؟

من دوست دارم به بارسا برگردم. کسانی که مدت زیادی اینجا بودند باید در بارسا باشند اما همچنین آن‌ها باید در شرایط مناسبی در باشگاه باشند. هر فردی در نوع خود منحصر به‌فرد است.

بارسا پس از لیگ قهرمانان ۲۰۱۵ بی‌خیال کسب جام شده؟

فکر می‌کنم تکرار آن دوره از نظر عناوین سخت است، چون ما غیرقابل کنترل بودیم، اما هیچ چیز در فوتبال و زندگی غیرممکن نیست. نهایت همه چیز به گونه‌ای دیگر رقم خورد و فکر می‌کنم این مسئله فوتبال است، نه نگرش تیم.

پیام به طرفداران در ژاپن

آن سال‌هایی که داشتیم، فوق‌العاده بود، ژاپن مانند خانه ما بود و آن‌ها به طرز باورنکردنی از ما استقبال کردند.

گل قهرمانی در جام جهانی

سال‌ها می‌گذرد و ما همچنان هیجان‌زده خواهیم بود. هیچ کلمه‌ای برای توصیف آن لحظه وجود ندارد. همه ما آن گل را زدیم، من چنین احساسی دارم. یک احساس بهشتی است، آن لحظه استثنایی بود.

گل فینال جام جهانی است یا گل به چلسی؟ 

من نمی‌توانم فقط یکی را انتخاب کنم. امکان انتخاب وجود ندارد. هر کدام زمینه و اهمیت خاص خود را دارند.

منبع خبر ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا