ارز دیجیتال

انقلاب هوش مصنوعی در بزرگ‌ترین بانک آمریکا

اکوایران: شرکت جی‌پی مورگان چیس اعلام کرده بخش قابل توجهی از کارکنان خود را به یک هوش مصنوعی مخصوص مجهز خواهد کرد. سیتی‌گروپ در گزارش خود در ماه ژوئن تخمین زد که این فناوری می‌تواند تا سال 2028 باعث رشد 170 میلیارد دلاری خزانه صنعت بانکداری شود.

جیمی دایون، مدیرعامل اجرایی جی‌پی مورگان

به گزارش اکوایران، شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی جی‌پی مورگان چیس از یک ابزار هوش مصنوعی رونمایی و به کارکنان خود اعلام کرده آن را به عنوان یک تحلیل‌گر تحقیقاتی که می‌تواند به ارائه اطلاعات، راه‌حل‌ها و مشاوره اقدام کند، در نظر بگیرند.

به نوشته بلومبرگ، جی‌پی‌ مورگان در حال فراهم کردن دسترسی بسیاری از کارکنان خود در بخش مدیریت ثروت و دارایی به نسخه مخصوص این بانک از هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی شرکت اوپن اِی‌آی است که LLM Suite نام دارد.

این ابزار می‌تواند در زمینه نوشتن، ایده‌پردازی، حل مشکل با استفاده از صفحه گسترده (صفحات جدول‌بندی شده که قابلیت انجام محاسبات ریاضی را دارند)، خلاصه کردن سندها و بخش‌های دیگر، کمک‌رسان باشد.

این محصول حاوی دانش خاصی از دارایی‌ها و بخش مدیریت ثروت نیست و برای بهره‌وری همه‌منظوره طراحی شده است.

جیمی دایمن، مدیرعامل اجرایی جی‌پی مورگان که یک طرفدار هوش مصنوعی است و اهمیت آن را مانند ظهور موتور بخار و اینترنت می‌داند، اعلام کرده که این فناوری در هر یک از فرآیندهای این بانک تعبیه خواهد شد، از جمله تجارت، تحقیق، پوشش سهام و خدمات مشتری.

بزرگ‌ترین بانک‌های جهان طی یک سال گذشته استفاده از هوش مصنوعی را مورد آزمایش قرار داده‌اند، چراکه این فناوری می‌تواند باعث کاهش هزنیه‌ها شود و به کارکنان کمک می‌کند به شکل بهینه‌تری وظایف خود را انجام دهند.

شرکت خدمات مالی و بانک سرمایه‌گذاری سیتی‌گروپ در گزارش خود در ماه ژوئن تخمین زد هوش مصنوعی می‌تواند تا سال 2028 باعث رشد 170 میلیارد دلاری خزانه صنعت بانکداری شود، اما این فناوری در عین حال ممکن است جایگزین نیروی انسانی زیادی در این صنعت شود، به‌طوریکه 54 درصد از وظایف و نقش‌ها، پتانسیل اتوماتیک شدن با هوش مصنوعی را دارند.

سیتی‌گروپ اعلام کرده است که 40 هزار برنامه‌نویس خود را به انواع مختلف هوش مصنوعی مجهز خواهد کرد. این بانک همچنین از هوش مصنوعی مولد برای بررسی سریع صدها صفحه از پیشنهادات نظارتی استفاده می‌کند.

دویچه بانک آلمان در حال استفاده از هوش مصنوعی برای بررسی پرتفوی مشتریان ثروتمند است و گروه آی‌ان‌جی نیز از این فناوری برای نظارت بر نکول‌کنندگان بالقوه بهره می‌برد.

یکی از موارد استفاده اولیه برای هوش مصنوعی مولد در میان تازه‌کارهای فناوری مالی و غول‌های بانکی، خدمات و پشتیبانی مشتریان بوده است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا