ارز دیجیتال

امکان جدید تامین مالی برای شرکت‌های حوزه فاوا

شیوه سنتی تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان باعث شده تا بسیاری از طرح‌ها در این بنگاه‌ها به کندی پیش رود.

در پنلی در حاشیه نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ با موضوع تامین مالی از طریق اوراق گام و انتشار صکوک برای شرکت‌های حوزه فاوا به تغییر این رویکرد سنتی پرداخته شد تا بتوان از طریق نوآوری از شیوه های دیگر در وزارت ICT استفاده کرد.

بیش از یک دهه است شیوه های تامین مالی شرکت ها تغییر کرده و تعمیق شده است. محمدحسین صدرایی، مدیرعامل مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه و عضو هئت مدیره بورس تهران با بیان این جمله ادامه داد: به صورت سنتی بازار سرمایه از مسیر پذیرش شرکت ها در حوزه بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس به تامین مالی سهامداران شرکت ها می پرداخت اما تقریبا با آمدن ابزارهایی مثل صکوک و … روش های تامین مالی در بازار سرمایه متنوع تر شد.

صدرایی ضمن توضیح روند تحولات شیوه تامین مالی در حوزه فاوا، به ابزاری جدید در سازمان بورس اوراق بهادار برای تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط که در یک ماه آینده رونمایی می شود، اشاره کرد.

در ادامه این میزگرد فریبا شاکریان، معاون شرکت سرمایه گذاری ترنج به برخی چالش های حوزه تامین مالی شرکت های کوچک اشاره کرد و گفت: باید در میان شرکت های استارتاپی و دانش بنیان تفاوت قائل شویم چراکه صنعت فاوا فقط به شرکت های استارتاپی بستگی ندارد و خیلی از شرکت های تولید بزرگ در این حوزه کار می کنند.

شاکریان اعتقاد دارد که واقعیت امر این است که تامین مالی از بازار سرمایه برای شرکت های بزرگ است. وی گفت: به عبارت دیگر باید عدد و رقم یک شرکت از رقمی گذشته باشد تا بتواند به سراغ بازار سرمایه برود، در غیر این صورت باید از طریق بانک ها تامین مالی کند.

 

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا