سلامت

افزایش بیماری‌های تنفسی فصلی در اصفهان/پیشگیری را جدی بگیرید

افزایش بیماری‌های تنفسی فصلی در اصفهان/پیشگیری را جدی بگیرید

افزایش بیماری‌های تنفسی فصلی در اصفهان/پیشگیری را جدی بگیرید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افزایش بیماری‌های تنفسی فصلی طی دو هفته اخیر در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، پژمان عقدک با اشاره به شیوع بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا و آلرژی‌های مخصوص به این فصل اظهار کرد: سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا معمولاً علائم مشابه عطسه، سرفه، آبریزش بینی، تب و لرز خفیف، بدن ‌درد  جزو علائم مشترک این بیماری ها است و افراد از نظر روحی و روانی هم بی‌حال و آشفته می‌شوند..

وی با بیان اینکه حدود دو هفته است که این بیماری‌های تنفسی فصلی در اصفهان افزایش پیدا کرده است، تاکید کرد: روشهای پیشگیرانه در چنین شرایطی در جلوگیری از گسترش بیماری و ابتلا تاثیرگذار است، باید تا حد امکان از حضور در محیط‌های شلوغ و تجمعی خودداری شود و برای حضور در اتوبوس و مترو، مدرسه و محل کار که اجتناب ناپذیر است نکاتی را رعایت کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: رعایت فاصله با فرد بیمار یا استفاده از ماسک در محیط های شلوغ، تقویت سیستم ایمنی با خوردن میوه و سبزیجات و شستن مرتب دست ها توصیه می شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری های ویروسی درمان خاصی ندارد و اگر علائم خفیف تا متوسط باشد نیازی به مراجعه به پزشک نیست، گفت:  همچنین فرد مبتلا بهتر است در یک اتاق ایزوله شده و از مراوده با دیگر افراد خانواده جلوگیری کند و در صورت حضور در فضای عمومی خانه، از ماسک استفاده کند تا افراد خانواده مبتلا به بیماری نشوند.

اهمیت استراحت برای پشت سر گذاشتن بیماری های فصلی

عقدک تصریح کرد:  استراحت برای پشت سر گذاشتن بیماری بسیار مهم است  و افراد تنها اگر علامت‌های جدی مانند تب بالا و سرفۀ شدید و تنگی نفس  داشت به پزشک مراجعه کند، همچنین اگر فردی علائم شدیدی یا بیماری زمینه‌ای مانند قلبی، ریوی و آسم دارد، باید مستقیم به پزشک مراجعه کند.

وی با اشاره به مفید بودن تزریق واکسن در نیمه دوم شهریورماه و نیمه اول مهرماه برای کودکان زیر پنج سال، افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار، افرادی دارای بیماری های قلبی، عروقی، کبدی و یا مبتلا به بیماری‌های مزمن گفت: حتی در  ماه های دیگر پاییز نیز می توان از این واکسن استفاده کرد تا از شدت یا ابتلا به بیماری کاسته شود.

46

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا