ارز دیجیتال

ادامه جاه‌طلبی‌های بن‌سلمان: عربستان در حال تکمیل مرتفع‌ترین برج جهان

اکوایران: عربستان اعلام کرده در حال تکمیل مرتفع‌ترین برج جهان است و این پروژه تا سال 2028 به پایان می‌رسد. ارتفاع این برج به 1007 متر خواهد رسید.

به گزارش اکوایران،‌ برج شرکت اقتصادی جده واقع در عربستان که قرار است بلندترین آسمان‌خراش جهان باشد، تا سال 2028 تکمیل خواهد شد. این سازه که در ابتدا با نام برج پادشاهی و سپس برج جده شناخته شد، به ارتفاع 1007 متر خواهد رسید و برج خلیفه را که در حال حاضر با ارتفاع 828 متر بلندترین برج جهان است، پشت سر خواهد گذاشت.

به نوشته نیواطلس، این برج توسط آدریان اسمیت و گوردون گیل طراحی شده و ارتفاع آن بیش از سه برابر برج ایفل و تقریبا دو برابرِ بلندترین ساختمان آمریکا یعنی «مرکز تجارت جهانی یک» خواهد بود.

شکل سه‌گوش این برج که از برگ‌های یک گیاه صحرایی الهام گرفته شده است، برای مقابله با بادهای شدید در ارتفاعات طراحی شده و دارای طراحی‌هایی در سه طرف خود است که از برج در برابر نور خورشید محافظت می‌کند.

عکس 1

تصویرسازی از برج شرکت اقتصادی جده پس از تکمیل شدن

این سازه دارای یک فونداسیون بتنی عظیم است که توسط ستون‌هایی که به عمق 105 متری رسیده‌اند، پشتیبانی می‌شود. این برج شامل 157 طبقه، 59 آسانسور، مرتفع‌ترین رصدخانه جهان، یک هتل لوکس، دفاتر و اقامتگاه‌های مجلل خواهد بود.

ساخت این برج بیش از یک دهه‌ی پیش آغاز شد اما به دلیل مسائل سیاسی، از جمله دستگیری ولید بن طلال آل سعود، شاهزاده سعودی و رهبر این پروژه، در حدود طبقه 60 متوقف شد. با این حال، اکنون پروژه دوباره به مسیر خود بازگشته است و گروه بن لادن سعودی با قراردادی به ارزش تقریبی 1/9 میلیارد دلار، مسئول تکمیل این آسمان‌خراش شده است.

این آسمان‌خراش استانداردهای معماری جهانی را دوباره تعریف کرده و جایگاه عربستان سعودی را در دنیای سازه‌های فوق بلند تثبیت خواهد کرد.

عکس 2

این برج دارای مرتفع‌ترین رصدخانه جهان خواهد بود.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا