اقتصاد و سرمایه

اجاره پانسیون، حقوق وزارت کار را می بلعد +جدول

زندگی در پانسیون‌ها به ویژه برای جوانانی که به منظور تحصیل، کار و ساختن آینده خود به تهران آمده‌اند، گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود.

اجاره مسکن سرسام آور شد /منطقه 5 پایتخت رکورددار است +جدول

این افراد معمولاً توانایی پرداخت اجاره و ودیعه مسکن را ندارند و پانسیون به یکی از گزینه‌های مطلوب برای پناهگاه آنها تبدیل شده است.

شرایط اجاره اتاق در پانسیون 

پانسیون‌ها برای پذیرش دارای قوانین خاصی هستند. متقاضیان باید کارت شناسایی، معرفی‌نامه از محل کار و هزینه یک ماهه به همراه ودیعه‌ای معادل یک ماه یا اندکی بیشتر را ارائه دهند. 

البته در برخی از پانسیون‌ها تنها ارائه کارت شناسایی و هزینه یک ماهه کافی است و نیازی به معرفی‌نامه و ودیعه نیست.

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت اتاق در پانسیون 

قیمت پانسیون‌ها تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله موقعیت جغرافیایی، نوع خدمات ارائه شده و مدت زمان اقامت قرار دارد.

معمولاً پانسیون‌های واقع در مناطق مرکزی هزینه بیشتری دارند. همچنین، پانسیون‌هایی که خدمات اضافی مانند غذا و اینترنت را ارائه می‌دهند، قیمت بالاتری دارند. در اقامت‌های طولانی‌مدت ممکن است تخفیف‌هایی نیز ارائه شود.

چقدر از حقوق‌ وزارت کار را برای اجاره اتاق در پانسیون بدهیم؟

با توجه به اینکه عمده درخواست‌ها برای این خوابگاه‌ها و پانسیون‌ها از سوی کارمندان، کارگران و دانشجویان است، در این گزارش قصد داریم حقوق دریافتی وزارت کار در سال ۱۴۰۳ را بررسی کنیم تا مشخص کنیم که افراد در پانسیون‌های مختلف باید چه میزان از حقوق خود را به این موضوع اختصاص دهند.

با تصویب شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته، ۳۵ درصد افزایش یافته است. همچنین، میزان افزایش دستمزد سایر سطوح ۲۲ درصد به همراه یک رقم ثابت ماهانه معادل ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۸۰ ریال تعیین شده است.

به علاوه، با در نظر گرفتن سایر ردیف‌های مرتبط با دستمزد، حداقل حقوق دریافتی کارگران در سال جاری ۹ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۸۴۰ تومان است. 

اجاره پانسیون در تهران چند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در خیابان ولیعصر تهران، یک پانسیون، اتاق یک تخته‌ را با قیمت اجاره ماهانه ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارائه کرده است.

 همچنین، برای این اتاق باید به همین میزان ودیعه نیز پرداخت شود. در خیابان فاطمی، قیمت اجاره اتاق یک تخته به بیش از ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. 

از سوی دیگر، شواهد نشان می‌دهد که در میدان انقلاب و صادقیه، برای اجاره اتاقی با ظرفیت دو نفر، هزینه‌ای بیش از ۷ میلیون تومان لازم است.

 البته برخی ادعا می‌کنند که تعدادی از پانسیون‌ها با قیمت کمتر از ۳ میلیون تومان ظرفیت خود را پر می‌کنند، اما این دسته معمولاً فاقد مجوز و شرایط قانونی هستند.

اجاره خوابگاه و پانسیون

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا