آئین نامه اجرایی هوشمندسازی خدمات دولت ابلاغ شد
آئین نامه اجرایی بند ج ماده ۱۰۷ قانون هفتم برنامه پیشرفت در راستای هوشمندسازی خدمات دولت ابلاغ شد.
به گزارش اکوایران، براساس این آئیننامه، دستگاههای اجرایی موظف به هوشمندسازی ۲۰ درصد از خدمات خود در هر سال هستند؛ بهطوریکه تا پایان برنامه هفتم توسعه تمامی خدمات به صورت هوشمند ارائه خواهند شد. همچنین در این خبر که ایلنا آن را منتشر کرد آمده است، تا پایان سال دستگاهها باید تمامی خدمات خود را به شکل الکترونیکی و از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس مردم قرار دهند.
در این دوره، تمرکز بر ارائه تجربهای متفاوت و متمایز از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خواهد بود. هدف این است که پنجره بهطور خدمتمحور و هوشمند، خدمات مورد نیاز مردم را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد.
بر اساس این برنامه، در حال حاضر تلاشهایی برای ارتقای فنی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در حال انجام است. با تکمیل این پروژه، مردم تجربه کاربری بهتری در استفاده از خدمات خواهند داشت و گزارشات مربوط به هوشمندسازی خدمات دستگاههای اجرایی نیز بهصورت آنلاین و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
نقش حیاتی سامانههای هوشمند در شناسایی مجرمان
همزمان امروز اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، در جلسه شورای مدیران معاونت اجتماعی دادگستری خراسان رضوی، به نقش مؤثر هوش مصنوعی در پیشگیری، شناسایی و برخورد با مجرمان اشاره و افزود که سامانههای هوشمند میتوانند در این زمینه تأثیر بسزایی داشته باشند.
او با بیان اینکه بانک اطلاعاتی جامعی از مجرمین، به ویژه در حوزه سرقت، تهیه شده است، گفت که در حال تکمیل این بانک اطلاعاتی از طریق شناسایی مالخران هستیم تا زمینههای فروش و استفاده از اموال مسروقه از بین برود.
جهانگیر همچنین به توقف روند رو به رشد جرم سرقت در سال جاری به دلیل اقدامات گسترده اشاره کرد و گفت که در این راستا، جلسات شورای عالی پیشگیری از جرم کشور برای ۲۱ دستگاه بیش از ۸۰ تکلیف تعیین کرده است. او در ادامه، مقابله با جرایم با رویکرد پیشگیرانه را نیازمند همکاری همگانی و مشارکت عمومی دانست و بر لزوم توجه به مسائل شهری و نظارتهای قانونی بر اصناف و اتحادیهها تأکید کرد.
منبع اکو ایران