علم و فناوری

فروش جهانی گوشی در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴: بیش‌از ۲۸۸ میلیون دستگاه؛ سامسونگ با اختلاف در جایگاه نخست






فروش جهانی گوشی در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴: بیش‌از ۲۸۸ میلیون دستگاه؛ سامسونگ با اختلاف در جایگاه نخست


آمار فروش جهانی گوشی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ رشد ۱۲ درصدی نسبت‌به بازه‌ی مشابه ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.





به گزارش تجارت نیوز،

براساس گزارش Canalys آمار فروش جهانی گوشی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ رشد قابل‌توجهی داشته و به ۲۸۸٫۹ میلیون دستگاه رسیده است؛ این آمار نسبت‌به سه‌ماه‎ه‌ی دوم ۲۰۲۳ رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. بدین ترتیب اکنون بازار برای سه فصل متوالی رشد کرده است.

سامسونگ با فروش ۵۳٫۵ میلیون گوشی و سهم ۱۹ درصدی، در صدر جدول قرار گرفت. این شرکت نسبت‌به سه‌ماهه‌ی مشابه سال قبل تنها یک درصد رشد داشته است. جایگاه اول سامسونگ به‌لطف گوشی‌های رده‌بالا و سری بهبودیافته‌ی A به‌دست آمد.

اپل با فروش ۴۵٫۶ میلیون گوشی و سهم بازار ۱۶ درصدی در رتبه‌ی دوم فروش قرار گرفت. این شرکت رشد ۶ درصدی فروش را تجربه کرد؛ اما سهم بازارش یک درصد کاهش یافت. اپل با ایجاد بازاری قدرتمند در آمریکای شمالی و بازارهای نوظهور APAC (کشورهای اقیانوس آرام) جایگاه خود را نسبتاً تثبیت کرده است.

شیائومی با فروش ۴۲٫۳ میلیون گوشی، ۱۵ درصد از سهم بازار را از آن خود کرد و به جایگاه سوم تکیه زد. این شرکت با ۲۷ درصد رشد، بیشترین رشد فروش را داشته است. جایگاه چهارم به ویوو با فروش ۲۵٫۹ میلیون گوشی و سهم ۹ درصدی از بازار اختصاص یافت؛ رشد سالانه‌ی ویوو ۱۹ درصد گزارش شده است.

در رتبه‌ی پنجم، ترنشن جای گرفته است؛ این شرکت پشت برندهای اینفینیکس، تکنو و آی‌تل قرار دارد و ۲۵٫۵ میلیون دستگاه فروخته و در رقابتی نزدیک با ویوو به سهم مشابه ۹ درصدی دست یافته است. ترنشن حدود ۱۲ درصد نسبت به سال قبل رشد کرد.

مؤسسه‌ی کانالیس برای کل سال ۲۰۲۴ در زمینه‌ی فروش گوشی هوشمند رشد متوسط تک رقمی را پیش‌بینی می‌کند. توبی‌ ژو، تحلیل‌گر ارشد کانالیس، اعتقاد دارد که بعید است بازار موبایل در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ شاهد رشد دو رقمی باشد؛ فروشندگان باید رقابت خود را در نیمه‌ی دوم سال از طریق برنامه‌ریزی هدفمند برای محصولات منطقه‌ای افزایش دهند.

ژو معتقد است در سال ۲۰۲۵ فروشندگان باید گوشی‌های نوآورانه عرضه کنند؛ جذب خریداران بسیار دشوار خواهد بود و فروشندگان باید روی فرصت‌های نوظهور تمرکز کنند. در نهایت قیمت گوشی، مشخصات و اکوسیستم نیز در فروش بی‌تاثیر نیست.









منبع تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا