علم و فناوری

سگ‌های ربات به کمک پلیس مبارزه با مواد مخدر می‌آیند

تجارت‌نیوز، گزارش می‌دهد:





سگ‌های ربات به کمک پلیس مبارزه با مواد مخدر می‌آیند


هوش مصنوعی به شکل فزاینده‌ای در حال گسترش و نفوذ به حوزه‌ها و رشته‌های مختلف است. استفاده از هوش مصنوعی و ربات های هوشمند در راستای مبارزه‌های خطرناک با مجرمان برای بهبود کیفیت عملیات‌ها و محافظت از جان ماموران از عناوین جذاب و جالب این توسعه به حساب می‌آید.



به گزارش تجارت‌نیوز، نیروهای پلیس سراسر جهان به طور فزاینده‌ای از ربات ها برای بهبود عملیات خود، از جمله جستجو و نجات، استفاده می‌کنند. پلیس هلند اکنون در حال بررسی استقرار سگ‌های ربات خودمختار مجهز به هوش مصنوعی به طور خاص برای یورش به آزمایشگاه‌های مواد مخدر است. این ابتکار با هدف به حداقل رساندن خطرات افسران مرتبط با مواد شیمیایی خطرناک، انفجار و درگیری‌های احتمالی با مجرمین است.

ربات ها در برابر مجرمان مواد مخدر

برنامه پلیس هلند برای استفاده از یک سگ ربات خودمختار در طول یورش به مواد مخدر با این هدف است که از افسران در برابر خطرات ذاتی این عملیات محافظت شود. طبق گفته مقامات پلیس، در صورت موفقیت در سناریوهای شبیه‌سازی شده، این ربات های مجهز به هوش مصنوعی در دنیای واقعی نیز مستقر خواهند شد.

ظهور ربات های خودمختار در اجرای قانون

پلیس هلند حداقل سه تا چهار بار در هفته به آزمایشگاه‌های مواد مخدر یورش می‌برد. از سال 2021، این نیرو از یک ربات چهارپا به نام Spot، ساخته شده توسط Boston Dynamics، برای عملیات یورش و مراقبت مواد مخدر استفاده می‌کند. با این حال، Spot توسط یک کنترل‌کننده انسانی از راه دور کنترل می‌شود. آخرین پیشرفت‌های فناوری هوش مصنوعی، نیروی هلندی را بر آن داشته است تا پتانسیل عملیات کاملاً خودمختار با Spot را بررسی کند.

قابلیت‌های سگ ربات مجهز به هوش مصنوعی

این ربات های خودمختار مجهز به هوش مصنوعی برای انجام وظایف مختلف در طول یورش به مواد مخدر در نظر گرفته شده‌اند. این شامل بازرسی آزمایشگاه‌ها برای اطمینان از عدم حضور مجرمین، نقشه برداری از محیط و شناسایی مواد شیمیایی خطرناک است. آزمایش‌های اولیه انجام‌شده توسط نیروی پلیس نشان می‌دهد که Spot می‌تواند به طور موثر یک آزمایشگاه مواد مخدر مصنوعی به ابعاد 15 در 20 متر را کاوش و نقشه برداری کند. این ربات همچنین قادر به شناسایی مواد شیمیایی خطرناک و نگهداری ایمن آن‌ها در یک محفظه تعیین شده بود.

اشاره به جزئیات  Spot و توانایی آن را برای انجام اسکن‌های لیزری و بازرسی‌های بصری، حرارتی، تشعشع و صوتی با استفاده از محموله‌های اضافی و دوربین‌های داخلی، صورت می‌پذیرد. به نظر می‌رسد ویدیویی از Boston Dynamics، سازندگان Spot، سگ ربات را نشان می‌دهد که در حال اسپری کردن یک آتش سوزی با ماده‌ای ناشناس است.

ربات ها مجریان قانون و مبارزه با مجرمان

این ویدیو همچنین بر توانایی کار با Spot از راه دور تأکید می کند و به مشتریان توصیه می کند که از Spot(R) برای قرار دادن دوربین، رادیو و موارد دیگر برای شناسایی تاکتیکی استفاده کنید.

کاوش پلیس هلند در مورد ربات های مجهز به هوش مصنوعی برای یورش به مواد مخدر، نشان دهنده تغییر بالقوه به سمت استفاده از ربات ها برای عملیات پرمخاطره پلیس است. اینکه آیا این ربات ها به رکن اصلی در اجرای قانون تبدیل شوند، هنوز مشخص نیست، اما آزمایش‌های اولیه، نگاهی اجمالی به آینده‌ای را ارائه می‌دهد که در آن ربات‌ها نقش برجسته‌تری در محافظت از افسران و مردم دارند.

تلاش انسان برای رسیدن به عدالت در طول تاریخ فراز و نشیب بسیاری داشته است. به نظر می‌رسد ربات‌ها به دور از برخی تناقض‌ها و خطاهای انسانی باشند. در نتیجه این یک مزیت بالقوه به شمار می‌آید. انسان‌ها در مواقع مختلف توان تصمیم‌گیری یا استفاده از تمام ظرفیت‌های خود را ندارند. این بک بحث مفصل است. برای ربات اما قابلیت‌هایی وجود دارد که توسط خود انسان‌ها تعریف و تثبیت گشته‌اند. یک ربات چه بسا در انجام و پیگیری برخی از امور بهتر از انسان‌ها عمل کند. 

برای مشاهده اخبار حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز را بخوانید.










منبع تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا