ورزشی

راه سخت پرسپولیس برای رسیدن به صدر/ قوی‌تر از بهانه‌هایشان بودند!

پرسپولیس برای رسیدن به صدرجدول راه سختی را طی کرده است.

درحالی به ایستگاه پایانی لیگ بیست و سوم نزدیک می شویم که لیگ امسال پر بود از حاشیه، جنجال، بیانیه، اشتباهات داوری و البته بازی های جذاب و هیجان انگیز. فردا درحالی لیگ برتر به پایان می رسد که پرسپولیس صدرنشین لیگ است و با کسب ۳ امتیاز بازی خانگی خود مقابل مس رفسنجان می تواند برای نهمین بار در تاریخ خود قهرمان لیگ برتر شود و رکورد فوق العاده خود را بهتر کند.

استقلال در اکثر هفته ها صدرنشین و مدعی شماره یک قهرمانی بود ولی در نهایت این پرسپولیس بود که در هفته بیست و هشتم از لغزش آبی ها استفاده کرد و صدر جدول را در اختیار گرفت.  نکونام و استقلالی ها معتقد هستند پرسپولیس شایسته چنین جایگاهی نبوده و اتفاقات و اشتباهات داوری باعث صدرنشینی پرسپولیس بوده است. اگر منصفانه به ماجرا نگاه کنیم، هر دو تیم در طول این فصل هم از اشتباهات داوری ضرر کردند و هم سود بردند.

استقلال برخلاف ادعای بازیکنان و اعضای کادرفنی اش در چند بازی به گفته کارشناسان از اشتباهات داوری سود کرده و قطعا اینطور نبوده که همه اشتباهات داوری به نفع پرسپولیس بوده باشد. پرسپولیس با کلی بازیکن باتجربه و البته سرمربی که هیچوقت وارد حاشیه نشده و همیشه سرش به کارش گرم بوده، از لغزش رقیب سنتی نهایت استفاده را برد و حالا در آستانه قهرمانی قرار دارد. این درحالیست که پرسپولیس هم در طول فصل حواشی و مشکلات زیادی داشت و راه سخت و طاقت فرسایی را برای رسیدن به صدر طی کرد.

راه سخت پرسپولیس برای رسیدن به صدر/ قوی‌تر از بهانه‌هایشان بودند!

از پرونده های مختلف و مشکلات مالی گرفته تا اختلافات علنی شده درویش و گل محمدی که در نهایت منجر به جدایی یحیی شد. از اعتراض بازیکنان به عدم دریافت به موقع مطالباتشان گرفته تا انتخاب پرحاشیه برای جانشینی گل محمدی. خود اوسمار بعد از انتخاب به عنوان سرمربی پرسپولیس با شدیدترین انتقادات روبرو شد ولی با عملکرد فوق العاده اش کاری کرد که همه مخالفانش حالا حامی سرسخت او هستند. فرق بین پرسپولیس و استقلال در مدیریت سرمربی و بازیکنان دو تیم بود. جاییکه نکونام و بازیکنان استقلال به جای بردن بازی هایشان و حفظ صدرنشینی مدام در مورد تیم های دیگر و به خصوص پرسپولیس صحبت کردند و همه چیز را به اشتباهات داوری ربط دادند.

آن ها خودشان صدر را دودستی تقدیم پرسپولیس کردند و حالا به طور حتم حسرت آن را می خورند. در آن سو پرسپولیس و بازیکنانش که بارها چنین شرایطی را در سال های اخیر تجربه کرده بودند، سعی کردند فقط بازی ای خودشان را ببرند و به چیزی جر گرفتن ۳ امتیاز فکر نکنند. فرق بزرگ دو تیم در ذهنیت برنده بازیکنان و اعضای تیم و همچنین آرامشی بود که پرسپولیس داشت ولی استقلال نداشت. در واقع پرسپولیسی ها از بهانه هایشان قوی تر بودند و حالا هم می توانند با یک برد دیگر به هدفشان که گرفتن جام قهرمانی است، برسند.  

منبع خبر ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا